Monday, November 12, 2007

Americanii-s de vina!

Actul I

Personaje: El, Ea, doi indragostiti

Decor: O singura incapere, din care o jumatate reprezentand o bucatarie dezordonata, iar cealalta un peisaj citadin (eventual un parc), toamna.


SCENA I:

Liniste. Se aude ticaitul unui ceas. El, asezat pe un scaun in bucatarie, se joaca cu o suvita de par. Din cand in cand se uita la ceas. Usa se deschide si intra ea.
El: Ce faci?
Ea: Bine.
El: Pe mine nu ma intrebi...?
Ea: Nu, doar stiu ce faci. Mananci capsuni...
El: Nu-s capsuni!
Ea: Nu?!
El: Nu.
Ea: Dar atunci ce sunt?
El: Visine.
Ea: Aha...
El: Le-a strivit greutatea ratei de mortalitate din ultimii ani.
Ea: Si cursul leului!
El: Le-a disparut centrul de greutate, intelegi?
Ea: Nu.
El: Era vorba de un copil... Mi-era mila de el.
Ea: Defapt era un batran. Si avea aripi! Doar ca ii cazusera penele din cauza varstei...
El: Ce pacat... Puful creste tare greu la loc! Ia si tu o capsuna.
Ea: Pai nu erau visine?
El: Visine? Am uitat... Oricum n-au gust.
Ea: N-au gust?! Cine l-a furat?
El: Fericirea.
Ea: Nu inteleg!
El: Nici nu trebuie.
Ea: Ba da!!!
El: Ba nu.
Ea: M-am suparat. Plec sa imi cumpar capsuni!
El: Nu, nu pleca... Imi pare rau ca am uitat.
Ea: Ca erau visine?
El: Nu... Ca te iubesc!



SCENA II:

Pe o banca in parc, ea sta ghemuita sub o umbrela. Ii este frig. Peste tot sunt frunze cazute, diferite nunate de portocaliu si maro. El se apropie de ea, si ramane in picioare.
Ea: Ce faci?
El: Bine...
Ea: Pe mine...
El: Nu te intreb!
Ea(ridicand ochii inspre el): De ce...?
El: Pentru ca stiu ce faci... Razi?
Ea: Probabil.
El: E de la capsuni!
Ea: Nu, erau visine.
El tace, nu stie ce sa spuna. Se uita in stanga lui, dar locul e pustiu. Doi indragostiti se vestejesc pe alta banca, cu aripile incurcate. El se departeaza putin de ea, se adreseaza celor doi:
El: Ce faceti?
El: Hei...
El: Ce faceti...?
El: Dar raspundeti!
El: Va cunosc?
El: Cred ca da... Sau poate ca mi se pare.
El: Dar imi place de voi.
El: Nu vreti sa vorbim?
El: Eu as vrea.
El: Dar pot sa vorbesc si fara sa vreti voi, nu?
El: Da, voi vorbi.
El: O vedeti pe ea? E acolo, sub umbrela. Nu-i frumoasa?
El: Ba da, e tare frumoasa!
El: Si ii plac visinile.
El: Sau erau capsuni? Degeaba, nu mai stiu.
El: Defapt nu am stiut niciodata.
El: Dar as vrea sa ma bagati in seama. Nu mai vreau sa ma bag singur. Sau poate ma baga ea... Da, sigur ma va baga ea in seama!
El: Asa face mereu.
El: Bine, va las... Vad ca nu aveti chef de vorba. Oricum v-as sugera un vin bun!
El: La revedere!
El: Ne mai vedem...
Se intoarce la banca de dinainte.
Ea: Nu ti-au raspuns, nu?
El: Nu... Oare de ce?
Ea: Pentru ca nu au voce.
El: Cum sa nu aibe voce? Pai cine le-a furat-o?
Ea: Fericirea!


SCENA III:


El si ea, in spatele unui cearceaf alb, din spatele caruia se vad doar umbrele.
Ea(repeta rar, clar, accentuand fiecare cuvant): Te iubesc. Te iubesc. Te iubesc. Te iubesc. Te iubesc...
El: Dar eu te iubesc mai mult.
Ea: De unde stii?
El: N-o stiu.
Ea: Deci minti.
El: Nu, imi dau cu parerea.
Ea: Te iubesc.
El: Stiu.
Ea: Tu nu ma iubesti?
El: Ba da. Mai mult.
Ea: De ce spui asta? Nici nu mai stii daca erau capsuni sau visine...
El: Dar mai stiu ca nu era soare pe strada noastra.
Ea: Nici in parc!
El: Da, ploua in parc.
Ea: Dar pe strada nu ploua!
El: Nu...
Ea: Si era frumos.
El: Cine era frumos?
Ea: Sentimentul.
El: Te iubesc.
Ea: Mai mult...
El: Dar n-am de unde sti!
Ea: Sti ce vrei sa spui macar?
El: Nu, nu asta cel mai frumos?
Ea: Ce sa fie?
El: Ca te iubesc!
Ea: Eu iubesc soarele care nu era.
El: Soarele il iubesti?
Ea: Nu soarele! Lipsa lui...
El: Cand e asa de frig?
Ea: Cand e asa de frig! Pentru ca cineva l-a furat...
El: Fericirea l-a furat?
Ea: Te iubesc.


1 comment:

Anonymous said...

Îmi place piesa ta. Are ceva cald.
Nu ştiu de ce este atât de exhaustivă iubirea însă. Ar fi frumos ca viaţa să fie formată doar cuvinte şi iubire.